2013-04-21

Medija kaip pagalbos priemonė

(Nuotr.: guardian.co.uk)
    Pastaruoju metu įvairūs socialiniai portalai ir bendrai viskas, kas sieja medijas yra labai plačiai ir viešai aptarinėjama. Tačiau labai dažnai pasitaiko, kad yra ypač akcentuojama tik neigiama jų pusė. Pavyzdžiui, kaip kompiuteriai skverbiasi į mūsų kasdienybę, šiuolaikinis jaunimas nebemoka bendrauti realiame pasaulyje, naujausios technologijos keičia mūsų gyvenimo įpročius, o internetas daro žalingą poveikį, griaudamas nusistovėjusias visuomenės vertybes. Šį kartą šiame straipsnyje aptarsiu pastarųjų įvykių ir medijų, kaip socialinę pareigą atliekančių priemonių ryšį, primindama, kad yra ir teigiama jų pusė.

     Greičiausiai ne vienas besidominantis žurnalistika bei aktualijomis atsimena pagarsėjusią Ian Tomlinson bylą. Žymaus žurnalisto mirtį gaubė begalė šešėlių, bet liudininkų dėka, kurie buvo surasti būtent socialinių tinklų pagalba, abejonės buvo išsklaidytos. Tokių pavyzdžių yra ne vienas, kai socialinės medijos tampa vienos iš pagalbos įrankių siekiant gauti reikiamo rezultato greičiau nei įprasta. Per pastaruosius tris metus Lietuvoje pradėta produktyviau naudotis tinklalapio Facebook teikiamomis funkcijomis ieškant dingusių žmonių, gyvūnų ar net daiktų. Funkcija share ir viešos prieigos galimybė leidžia greitai paskleisti informaciją ir pasiekti reikiamą auditoriją. Beje, šios funkcijos skirtos ne tik pirmam būtinumui surasti kažką svarbaus, bet ir pramoginiais tikslais. Besinaudodami šiais privalumais nemažai Lietuvos žmonių dalinosi savo talentais online ir tokiu būdu tapo pastebėti bei žinomi.  

     Prieš keletą dienų pasaulį šokiravo žinia apie skaudžius ir tragiškus įvykius Bostone, JAV. Populiaraus bei kasmetinio Bostono Maratono metu įvyko iš anksto suplanuotas teroristinis išpuolis, kurio metu sprogusi bomba pasiglemžė daug aukų. Iš karto po tragedijos tinklalapis Youtube sukūrė vaizdo įrašų transliavimo puslapį, kurį patalpino savo oficialiame Youtube Spotlight page. Nuorodoje sudarytas vaizdo įrašų grojaraštis su vaizdais iš įvykio vietos, žinių reportažais, įtakingų asmenų pasisakymais ir viskuo kas susiję su šia tragedija. Tokiu būdu žmonės buvo iš karto informuoti apie nelaimės detales. Šiuo metu jau yra sukaupta šešiasdešimt penki vaizdo įrašai ir kanalas turi daugiau kaip keturis milijonus pasekėjų. Taip pat Amerikos televizijos kanalai tiesiogiai transliavo įtariamųjų paieškas.
(Nuotr.: momentinė ekrano kopija iš youtube.com)



     Kompanija Google aktyvavo žmonių paieškos sistemą Bostone. Kiekvienas, ką nors žinantis arba ieškantis tam tikro žmogaus, apsilankęs paieškos puslapyje galėjo surasti ir/arba įvesti turimą informaciją apie ieškomą asmenį. 
(Nuotr.: momentinė ekrano kopija iš Google.com)

     Taigi, toks socialinių medijų operatyvumas ir pagalba ne tik greitai informuoja žmones visame pasaulyje, bet ir prisideda stengiantis palengvinti paieškas. Ši pagalba yra labai svarbi, nes vykstant tokiai ekstremaliai situacijai, daugelis yra puolę į paniką ir  specialiosioms tarnyboms tenka veikti sumaištyje, todėl dažnai suinteresuotiems žmoniems gauti reikiamos informacijos užtrunka laiko. Medijų teikiamomis priemonėmis kiekvienas gali prisidėti pateikiant svarbius ir greitus liudijimus, dalinantis turima informacija ar aukojant pinigus nukentėjusiems.