2013-04-17

Kai muzika tampa daugiau nei kasdienybė. Pokalbis su elektroninės muzikos puoselėtoju Vyteniu Staugaičiu.

Naujųjų technologijų laikai mums padovanojo ne tik internetą ar mobiliuosius telefonus, bet ir elektroninę muziką, platesnį suvokimą apie garsą, vaizdą bei kūrybą.  Elektroninė šokių muzika - vieniems tai mistika, kitiems būdas smagiai praleisti laiką, tretiems - gyvenimo būdas. Būtent apie muziką, kaip gyvenimo būdą kalbuosi su Vyteniu Staugaičiu, naktinio gyvenimo mylėtojams geriau žinomu Ampulės slapyvardžiu. Prieš keletą metų pavadintas Kauno techno ateitimi, Ampulė su kaupu pildo šias pranašystes, dovanodamas ne tik įsimintinus vakarėlius ar muziką, bet ir burdamas tvirtą kaip kumštis jo veiklos mylėtojų būrį.

Akimirka iš muzikos festivalio „Inferno“

Kaip tavo gyvenimas susijęs su informacinėmis technologijos? 

Su informacinėmis technologijimos mano gyvenimas susijęs įvairiai, nemažai laiko tenka praleisti prie kompiuterio, dirbti įvairius darbus (susijusius tiek su muzika, tiek su internetinių puslapių kūrimu), bendrauti su žmonėmis. 

Papasakok kaip susidomėjai elektronine muzika?

Kažkas parodė. Tai buvo auksiniai klubo „Exit“ laikai, kada klubo lankytojai aktyviai reiškėsi ne tik vakarėlių metu bet ir jiems artėjant ar pasibaigus, keisdavosi naujais ar negirdėtais kūriniais, aptarinėdavo miksus (informacijos internete tuo metu buvo žymiai mažiau), virdavo karštos diskusijos, kurios šiandien atrodo neįtikėtinos. Kažkas užkliuvo, tuomet radau www.discogs.com, 99% pasaulio įrašų duomenų bazę ir smala užvirė. Tebeverda iki dabar. 

Esi vertinamas dėl itin išlavinto muzikinio skonio ir sugebėjimo puikiai parinkti miksuojamus, kartais net visai skirtingo stiliaus kūrinius. Kaip žmogui, neturinčiam jokio muzikinio išsilavinimo tai pavyksta? 

Muzikinio išsilavinimo tam nereikia, reikia tik fantazijos ir geros atminties, kad atsiminti kaip koks kūrinys vadinasi. Na žinoma ir praktikos. Šiaip įdomus pastebėjimas ar net faktas, suprastas per tuos metus, kad geriausiai viskas gaunasi tuomet, kai mažiausiai apie tai galvoji. 

Kokie tavo, kaip didžėjaus pasiekimai? 

Didžiausiu savo pasiekimu įvardinčiau tai, kad užsiimdamas man labai patinkančia veikla, sukeliu geras emocijas ir kitiems. Per tuos metus esu gavęs nemažai laiškų ar šiaip pagyrų, kurios labai moytvuoja ir įkvepia visame kame. 

Plačiau papasakok apie Detroitish*t veiklą ir išskirtinumus, kurie kiek žinau taip pat glaudžiai susiję su technologijų teikiama nauda? 

Detroitish*t - tai ekspromtu gimęs projektas. Norėjom suorganizuoti tokį vakarėlį, kokį mes patys įsivaizduojame - su kokybiška ir kruopščiai atrinkta šokių muzika, aukščiausiais techniniais dalykais ir ypatingai gera nuotaika. Kiekvieną kartą įdedam labai daug laiko ir pastangų, patys filmuojam ir montuojam klipus, darom skrajutes. Žinoma, kad be technologijų neapsieinama, kas antrame žingsnyje naudojamas kompiuteris, galiausiai tai atsiperka su kaupu, nes tos nakties emocijom gali gyventi ištisas savaites. 

Šios muzikinės kultūros pirmapradžiai naudojo įvairią aparatūrą, o modernėjant laikams, rodosi, kad norint kurti ar groti elektroninę muziką užtenka turėti kompiuterį ir keletą įdiegtų programų. Kokią aparatūrą ar programas naudoji tu?
  
Dar visai neseniai naudojau kompiuterį ir kelis MIDI kontrolerius (jie yra laisvai reguliuojami, pagal savo norus galima nusistatyti kas ką daro, kokią funkciją atlieka). Dabar groju su fiktyviais vinilais, geriausiai žinomais kaip „Timecode vinyls“. Tai realios, analoginės plokštelės kopija, tik muzika sklinda ne iš plokštelės, o iš kompiuterio. Po truputį kaupiu ir realius vinilus, nes labai daug geros muzikos yra išleista būtent tik šiuo formatu. 

Papasakok skirtumus tarp elektroninės muzikos prodiuserių, kūrėjų ir tiesiog tą muziką grojančių žmonių. Ką mieliau renkiesi tu? 

Jeigu žiūrint plačiau, tai yra nerašyta taisyklė, kad jeigu tu geras prodiuseris, tai prastas didžėjus ir atvirkščiai. Žinoma, visuomet yra išimčių ir atvirai pasakius tos išimtys yra geriausi „biznyje“, tarkim praeitais metais festivalyje „Sūpynės“ besisvečiavęs iš Olandijos atvykęs Dave Huismans, muzikos mylėtojams geriau žinomas kaip 2562 (A Made Up Sound) yra labai novatoriškas, puikus ir gerbiamas prodiuseris bei labai geras selektorius. Sakydamas geras, turiu omeny, kad jam grojant neišgirsi nei vienos vietos, leisiančios tau juo suabejoti. 

Visuomet atsiras skeptikų, teigiančių, kad elektroninę muziką gali groti ar kurti kiekvienas, mėgstantis naktinį gyvenimą ar vakarėlius. Ką pats apie tai manai ? 

Kurti, groti ir propaguoti tikrai gali kiekvienas, bet sudominti, sužavėti ir dar gauti už tai pinigus – tikrai ne. Taip pat kaip su tapyba ar kitom panašiomis meninėmis veiklomis.

Kaip vertinti gyvą, instrumentinę muziką? 

Vertinu labai puikiai, žinoma, jeigu ji verta dėmesio. Man labai patinka kuomet šokių muzikoje ritmui kurti yra panaudoti tikri, o ne sintetiniai instrumentai. Tai labai ją pagyvina., prideda tikrumo jausmą. Beje, jeigu kalbant apie gyvos ir elektroninės muzikos fuziją, yra labai geras projektas, kurį turėtų žinoti kiekvienas. Kalbu apie vieno iš Detroitish*t organizuotų vakarėlių svečio David Moufang (Move D) projektą Conjoint. Savo gimtąjame mieste Heidelberge David subūrė grupę džiazo muzikantų, jie grojo, o pats David viską maišė, miksavo, dėjo ant viršaus elektronikos elementus ir galiausiai visa tai išleido trijuose albumuose (nuo 1997 iki 2006). Man yra tekę girdėti labai daug įvairaus garso, bet nieko panašaus ir taip tobulai sustyguoto nesu girdėjęs. 

Ar sieji savo ateitį su didžėjavimu ir vakarėlių organizavimu? 

Su šiom veiklom savo gyvenimo niekada nesiejau ir turbūt nesiesiu. Tai yra ir liks labai nuostabiu hobiu. Savo ateitį labiau sieju su kūryba ir leidyba.


Keletas video akimirkų iš Detroitish*t organizuotų vakarėlių.