2013-03-12

Mados metamorfozės: aukštoji mada prieinama kiekvienam?

Visi iš mūsų bent kartą gyvenime esame susimąstę apie madą. Ir jeigu aukštoji mada prieš šimtą metų buvo prieinama tik kilmingiesiems ar turtingosios klasės atstovams, šiandien mes galime ją pažinti beveik kiekvienas ir ne ko kito, bet technologijų dėka.

Meilė madai jungia šimtus tūkstančių žmonių įvairiausiuose pasaulio kampeliuose.
Dizaineriai, fotografai, stilistai, siuvėjai, modeliuotojai- tai tik kelios profesijos mados srityje, o kur kiti mados mylėtojai: vaikinas iš Indijos paslapčia skaitantis „Vogue“ (vienas įtakingiausių pasaulyje mados žurnalų- aut.past), mergina, kuri pati siuvasi sau sukneles ir aš, ankstyvą pavasario rytą tiesiogiai internetu stebinti pavasario/vasaros pristatymus Londono mados savaitės metu.

Interneto, televizijos, spaudos pagalba mes galime pamatyti tai, ko niekada neišvystume jei ne šios komunikacijos priemonės. Žinoma, matyti ir turėti yra du skirtingi dalykai, tačiau, kai matai madą kaip pomėgį, o ne privilegiją, užtenka mėgautis mada, kaip meno forma.
Pulsuojantis gyvenimo ritmas ir žmogiškas smalsumas priverčia rinktis hobius ir užsiėmimus. Man mados industrija su savo istorija, vizija, socialine paskirtimi yra tai, kuo aš noriu domėtis ir tai, ko nekantrauju mokytis.

Labai nesikremtu dėl to, kad negaliu dalyvauti haute couture (aukštoji mada- aut.past) pristatymuose du kart metuose įvairiausiuose pasaulio miestuose, kurie yra mados mekos.
Paryžius, Milanas, Niujorkas, Londonas, Tokijas- vietos, kuriose virtualiai apsilankau interneto pagalba. Ir aš atsiduriu ten, nes moku naudotis technologijomis, nesunkiai randu, tai, ko man reikia ir taip aukštoji mada tampa pasiekiama tiems, kurie nori ją pajusti ir moka rasti prieigą technologijų dėka. O juk jos dabar neišvengiamos kasdienybėje ir mes galime pasiimti tai, ką jos gali duoti geriausio.

Pavyzdžiui mados tinklalapį www.elle.com per mėnesį aplanko beveik pusantro milijono skaitytojų, o ką jau kalbėti kiek kartų Google paieškoje vedami su aukštąja mada susiję raktažodžiai. Kiek vartotojų ieško dizainerių drabužių tokiose populiariose internetinėse parduotuvėse kaip www.ebay.com ar www.amazon.com, kiek iš jų juos randa atsitiktinai aptiktose mažose internetinėse parduotuvėlese. Internetu žmonės dalyvauja aukcionuose, kad gautų taip išsvajotą Marc Jacobs rankinę ar Micheal Kors laikrodį.
Internetas mums suteikia galimybę ne tik stebėti madą iš šono, bet ir dalyvauti procese. Nė nepagalvotumėt, kokia yra didelė mados tinklaraštininkų armija pasaulyje, kiek iš jų iš to uždirba pinigus ir saviraiškos dėka nuo sukamosios kėdės prie kompiuterio patenka į tikrus pristatymus, nes yra pastėbėti.
Mados industrijos egzistavimas interneto platybėse ne ką siauresnis negu realybėje ir jis yra toks pats reikalingas, kaip ir haute couture pristatymai.

Ir pabaigai, noriu pasakyti, kad mūsų pomėgiai yra pajėgūs tobulėti lygiai tiek pat, kiek tam esame pasiryžę mes patys.

Turime mokėti rasti prieigą pasisemti to, kas mums yra reikalinga ir čia technologijos yra nors ir ne vienintelis, bet vienas geriausių informacijos šaltinių.