
Visi iš mūsų bent kartą gyvenime esame susimąstę apie madą. Ir jeigu aukštoji mada prieš šimtą metų buvo prieinama tik kilmingiesiems ar turtingosios klasės atstovams, šiandien mes galime ją pažinti beveik kiekvienas ir ne ko kito, bet technologijų dėka.
Meilė madai jungia šimtus
tūkstančių žmonių įvairiausiuose pasaulio kampeliuose.
Dizaineriai, fotografai,
stilistai, siuvėjai, modeliuotojai- tai tik kelios profesijos mados
srityje, o kur kiti mados mylėtojai: vaikinas iš Indijos paslapčia
skaitantis „Vogue“ (vienas įtakingiausių pasaulyje
mados žurnalų- aut.past), mergina, kuri pati siuvasi sau sukneles ir aš,
ankstyvą pavasario rytą tiesiogiai internetu stebinti
pavasario/vasaros pristatymus Londono mados savaitės metu.
Interneto, televizijos,
spaudos pagalba mes galime pamatyti tai, ko niekada neišvystume jei
ne šios komunikacijos priemonės. Žinoma, matyti ir turėti yra du
skirtingi dalykai, tačiau, kai matai madą kaip pomėgį, o ne
privilegiją, užtenka mėgautis mada, kaip meno forma.
Pulsuojantis gyvenimo
ritmas ir žmogiškas smalsumas priverčia rinktis hobius ir
užsiėmimus. Man mados industrija su savo istorija, vizija,
socialine paskirtimi yra tai, kuo aš noriu domėtis ir tai, ko
nekantrauju mokytis.
Labai nesikremtu dėl to,
kad negaliu dalyvauti haute couture (aukštoji mada- aut.past)
pristatymuose du kart metuose įvairiausiuose pasaulio miestuose,
kurie yra mados mekos.
Paryžius, Milanas,
Niujorkas, Londonas, Tokijas- vietos, kuriose virtualiai apsilankau
interneto pagalba. Ir aš atsiduriu ten, nes moku naudotis
technologijomis, nesunkiai randu, tai, ko man reikia ir taip aukštoji
mada tampa pasiekiama tiems, kurie nori ją pajusti ir moka rasti
prieigą technologijų dėka. O juk jos dabar neišvengiamos
kasdienybėje ir mes galime pasiimti tai, ką jos gali duoti
geriausio.
Pavyzdžiui mados
tinklalapį www.elle.com per
mėnesį aplanko beveik pusantro milijono skaitytojų, o ką jau
kalbėti kiek kartų Google paieškoje vedami su aukštąja mada
susiję raktažodžiai. Kiek vartotojų ieško dizainerių drabužių
tokiose populiariose internetinėse parduotuvėse kaip www.ebay.com
ar www.amazon.com, kiek iš jų
juos randa atsitiktinai aptiktose mažose internetinėse
parduotuvėlese. Internetu žmonės dalyvauja aukcionuose, kad gautų
taip išsvajotą Marc Jacobs rankinę ar Micheal Kors laikrodį.
Internetas mums suteikia
galimybę ne tik stebėti madą iš šono, bet ir dalyvauti procese.
Nė nepagalvotumėt, kokia yra didelė mados tinklaraštininkų
armija pasaulyje, kiek iš jų iš to uždirba pinigus ir saviraiškos
dėka nuo sukamosios kėdės prie kompiuterio patenka į tikrus
pristatymus, nes yra pastėbėti.
Mados industrijos
egzistavimas interneto platybėse ne ką siauresnis negu realybėje
ir jis yra toks pats reikalingas, kaip ir haute couture pristatymai.
Ir pabaigai, noriu pasakyti, kad mūsų
pomėgiai yra pajėgūs tobulėti lygiai tiek pat, kiek tam esame
pasiryžę mes patys.
Turime mokėti rasti
prieigą pasisemti to, kas mums yra reikalinga ir čia technologijos
yra nors ir ne vienintelis, bet vienas geriausių informacijos
šaltinių.